Ας σταθεί ως γροθιά στο λαιμό όσων δήθεν προοδευτικών προτείνουν κάθε αηδία που τους κάθεται στον εγκέφαλο(?) τους όπως π.χ. τη καθιέρωση της Αγγλικής γλώσσας ως 2ης επίσημης στην Ελλάδα.Και αν νομίζετε ότι μια τέτοια πρόταση δεν μπορεί να έχει όντως τεθεί τότε καλύτερα να αναθεωρήσετε γιατί αυτή ήταν η προ 10ετίας περίπου πρόταση της σημερινής Υπουργού Παιδείας..
http://ethnologic.blogspot.com/2010/02/blog-post_1413.html
ΙΤΑΙ ΠΕΔΕΣ ΕΛΙΝΟΝ ΙΤΑΙ ΠΕΔΕΣ ΒΑΡΡΒΑΡΟΝ??
Χα...
Με τον Ανδρέα Προδρόμου
Η γλώσσα είναι μέρος της καθημερινής ζωής και συμπεριφοράς μας, είναι μέρος της ιστορίας και του πολιτισμού μας. Είναι η γλώσσα μας, και κυρίως τα αρχαία ελληνικά, όπως υποστηρίζουν διάσημοι ξένοι επιστήμονες και γλωσσολόγοι, η βάση και το στέρεο υπόβαθρο και ουσιώδες συστατικό της ποιότητας της ζωής μας. Με βάση αυτή τη γενικά αποδεχτή αρχή είναι φανερό πως έχουμε ιερή υποχρέωση έναντι των προγόνων και των επιγόνων μας, αλλά και της μακράς ιστορικής μας παράδοσης, να προστατεύουμε και να διαφυλάττουμε τη γλώσσα μας.
Πόσο όμως εμείς οι παντογνώστες, οι εκσυγχρονιστές, οι τυφλωμένοι κομματικά, οι απολίτιστα πολιτισμένοι, οι υψιπετείς, οι εγωιστές, οι αδιόρθωτα και επικίνδυνα ξενομανείς, οι αρχοντοχωριάτες, σεβόμαστε και αγωνιζόμαστε για την αρχή διαφύλαξης προστασίας και καλλιέργειας της γλώσσας μας, είναι ένα άλλο θέμα, είναι ένα κατάντημα. Αντί άλλης απάντησης, μπορεί να σχηματίσουμε μαι ολοζώντανη εικόνα της σκληρής πραγματικότητας, αν κάνουμε μια βόλτα στους κεντρικούς εμπορικούς και όχι μόνο, δρόμους των πόλεών μας και ας παρακολουθήσουμε επωνυμίες και διαφημίσεις ή συνομιλίες μεταξύ συνανθρώπων μας ή ζωντανά ραδιοτηλεοπτικά προγράμματα ή περιγραφές ποδοσφαιρικών αγώνων ή κοσμικές συγκεντρώσεις και άλλες συζητήσεις.
Δυστυχώς, όχι μόνο δεν σεβόμαστε τη γλώσσα μας, μια γλώσσα που τη σέβονται και την εκθειάζουν οι ξένοι και κυρίως εκείνοι από αυτούς που τη διδάχθηκαν και την κατέχουν (κυρίως την αρχαία ελληνική) και διαπίστωσαν τις αρετές και τα πλεονεκτήματά της έναντι των άλλων γλωσσών του πλανήτη μας, αλλά την κακοποιούμε βάναυσα και την υποβαθμίζουμε επιδεικτικά. Την έχουμε για λόγους αλλότριους, κομματικοποιήσει και τη νοθεύουμε με ξένους υποδεέστερους γλωσσικούς τύπους, για να μην πούμε ότι ασελγούμε επιδεικτικά σε βάρος της. Και γιατί όλη αυτή η απαράδεχτη συμπεριφορά μας έναντι αυτού του μεγαλείου της γλώσσας μας; Γιατί είμαστε φοβερά ανώριμοι, επικίνδυνα ξενομανείς και αθεράπευτα επιδειξιομανείς.
Βαριές κουβέντες, αλλά δυστυχώς πέρα για πέρα πραγματικές, αληθινές. Τι άλλο να πούμε, όταν πλείστοι όσοι ξένοι διάσημοι επιστήμονες και γλωσσολόγοι εξυμνούν αφειδώλευτα την ελληνική γλώσσα και την αποκαλούν ως την πληρέστερη, την εκφραστικότερη και τη μουσικότερη γλώσσα;
Για να καταλάβουμε τη λεξιπενία πολλών ξένων γλωσσών και κυρίως της Αγγλικής, που γοητεύει πολλούς από εμάς, γιατί άλλο είναι η τεράστια σημασία της γνώσης ξένων γλωσσών και άλλο να υποτιμούμε και να νοθεύουμε τη γλώσσα μας, να αναφέρουμε ότι η αγγλική γλώσσα δανείστηκε και αξιοποιεί για τον εξαπλουτισμό της δεκάδες χιλιάδες λεξικούς τύπους της ελληνικής γλώσσας. Να υπενθυμίσουμε, επίσης, ότι οι Αγγλοαμερικανοί επιστήμονες, όταν αναζητούν κατάλληλες λέξεις για νέες επιστημονικές έννοιες, λόγω της τεράστιας ανάπτυξης της τεχνολογίας, λένε: «οι Έλληνες θα έχουν μια λέξη και γι' αυτό».
Εμείς οι ολιγάριθμοι Ε/κ είμαστε αξιοκατάκριτοι, για να μην πούμε αξιολύπητοι γιατί αγωνιστήκαμε και βγάλαμε έξω από τα σχολεία μας τα Αρχαία Ελληνικά που, σωστά αξιοποιούμενα, θα μπορούσε να αποτελούσαν ένα πανίσχυρο ειρηνικό όπλο σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής μας. Και αυτό έγινε τη στιγμή που άλλες -ισχυρές και επιτυχημένες χώρες- διδάσκουν και προωθούν τα Αρχαία Ελληνικά στα σχολεία τους, γιατί πίστεψαν στην τεράστια σημασία τους για την πρόοδο, την ευημερία των πολιτών τους, και την καλλιέργεια των επιστημών και του πολιτισμού τους.
Τελειώνοντας, να αναφερθούμε σε δυο αναφορές ξένων επιστημόνων για τη γλώσσα μας και ειδικά για τα Αρχαία Ελληνικά: (i) του Μπρούνο Σνελ, διαπρεπούς καθηγητού στο Πανεπιστήμιο του Αμβούργου: «Η ελληνική γλώσσα είναι το παρελθόν των Ευρωπαίων», (ii) του Max Von Laye που τιμήθηκε με το βραβείο Νόμπελ Φυσικής: «Οφείλω χάριτας στη Θεία Πρόνοια, διότι ευδόκησε να διδαχθώ τα Αρχαία Ελληνικά, που με βοήθησαν να διεισδύσω βαθύτερα στο νόημα των θετικών Επιστημών». Ας το ακούσουν αυτό εκείνοι που θεωρούν τα Αρχαία Ελληνικά ως ένα αχρείαστο και άχρηστο μάθημα, και ως ένα είδος ποσκόλιου για τους πολυλογάδες φιλόλογους, που ταλαιπωρούν τους μαθητές τους με μια νεκρή (;) γλώσσα.
Εδώ που μας κατήντησαν οι πολιτικοί και οι κομματάρχες μας, αλλά και ο εφησυχασμός των πνευματικών μας ανθρώπων και σίγουρα των μοντέρνων φιλολόγων μας, γιατί να αποκλείουμε τα χειρότερα; Και ύστερα από όλα αυτά, ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού, παραμερίζοντας την ουσία της δημόσιας εκπαίδευσης, προβάλλει την κενή εκπαιδευτικού περιεχομένου εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, κορδώνοντας για τις πολύ αυξημένες δαπάνες -σπατάλες τις αποκαλούν άλλοι- που διατίθενται από τον κρατικό προϋπολογισμό για την παιδεία. Μη μιλάτε όμως, γιατί μπορεί να ξυπνήσει το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Πόσο όμως εμείς οι παντογνώστες, οι εκσυγχρονιστές, οι τυφλωμένοι κομματικά, οι απολίτιστα πολιτισμένοι, οι υψιπετείς, οι εγωιστές, οι αδιόρθωτα και επικίνδυνα ξενομανείς, οι αρχοντοχωριάτες, σεβόμαστε και αγωνιζόμαστε για την αρχή διαφύλαξης προστασίας και καλλιέργειας της γλώσσας μας, είναι ένα άλλο θέμα, είναι ένα κατάντημα. Αντί άλλης απάντησης, μπορεί να σχηματίσουμε μαι ολοζώντανη εικόνα της σκληρής πραγματικότητας, αν κάνουμε μια βόλτα στους κεντρικούς εμπορικούς και όχι μόνο, δρόμους των πόλεών μας και ας παρακολουθήσουμε επωνυμίες και διαφημίσεις ή συνομιλίες μεταξύ συνανθρώπων μας ή ζωντανά ραδιοτηλεοπτικά προγράμματα ή περιγραφές ποδοσφαιρικών αγώνων ή κοσμικές συγκεντρώσεις και άλλες συζητήσεις.
Δυστυχώς, όχι μόνο δεν σεβόμαστε τη γλώσσα μας, μια γλώσσα που τη σέβονται και την εκθειάζουν οι ξένοι και κυρίως εκείνοι από αυτούς που τη διδάχθηκαν και την κατέχουν (κυρίως την αρχαία ελληνική) και διαπίστωσαν τις αρετές και τα πλεονεκτήματά της έναντι των άλλων γλωσσών του πλανήτη μας, αλλά την κακοποιούμε βάναυσα και την υποβαθμίζουμε επιδεικτικά. Την έχουμε για λόγους αλλότριους, κομματικοποιήσει και τη νοθεύουμε με ξένους υποδεέστερους γλωσσικούς τύπους, για να μην πούμε ότι ασελγούμε επιδεικτικά σε βάρος της. Και γιατί όλη αυτή η απαράδεχτη συμπεριφορά μας έναντι αυτού του μεγαλείου της γλώσσας μας; Γιατί είμαστε φοβερά ανώριμοι, επικίνδυνα ξενομανείς και αθεράπευτα επιδειξιομανείς.
Βαριές κουβέντες, αλλά δυστυχώς πέρα για πέρα πραγματικές, αληθινές. Τι άλλο να πούμε, όταν πλείστοι όσοι ξένοι διάσημοι επιστήμονες και γλωσσολόγοι εξυμνούν αφειδώλευτα την ελληνική γλώσσα και την αποκαλούν ως την πληρέστερη, την εκφραστικότερη και τη μουσικότερη γλώσσα;
Για να καταλάβουμε τη λεξιπενία πολλών ξένων γλωσσών και κυρίως της Αγγλικής, που γοητεύει πολλούς από εμάς, γιατί άλλο είναι η τεράστια σημασία της γνώσης ξένων γλωσσών και άλλο να υποτιμούμε και να νοθεύουμε τη γλώσσα μας, να αναφέρουμε ότι η αγγλική γλώσσα δανείστηκε και αξιοποιεί για τον εξαπλουτισμό της δεκάδες χιλιάδες λεξικούς τύπους της ελληνικής γλώσσας. Να υπενθυμίσουμε, επίσης, ότι οι Αγγλοαμερικανοί επιστήμονες, όταν αναζητούν κατάλληλες λέξεις για νέες επιστημονικές έννοιες, λόγω της τεράστιας ανάπτυξης της τεχνολογίας, λένε: «οι Έλληνες θα έχουν μια λέξη και γι' αυτό».
Εμείς οι ολιγάριθμοι Ε/κ είμαστε αξιοκατάκριτοι, για να μην πούμε αξιολύπητοι γιατί αγωνιστήκαμε και βγάλαμε έξω από τα σχολεία μας τα Αρχαία Ελληνικά που, σωστά αξιοποιούμενα, θα μπορούσε να αποτελούσαν ένα πανίσχυρο ειρηνικό όπλο σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής μας. Και αυτό έγινε τη στιγμή που άλλες -ισχυρές και επιτυχημένες χώρες- διδάσκουν και προωθούν τα Αρχαία Ελληνικά στα σχολεία τους, γιατί πίστεψαν στην τεράστια σημασία τους για την πρόοδο, την ευημερία των πολιτών τους, και την καλλιέργεια των επιστημών και του πολιτισμού τους.
Τελειώνοντας, να αναφερθούμε σε δυο αναφορές ξένων επιστημόνων για τη γλώσσα μας και ειδικά για τα Αρχαία Ελληνικά: (i) του Μπρούνο Σνελ, διαπρεπούς καθηγητού στο Πανεπιστήμιο του Αμβούργου: «Η ελληνική γλώσσα είναι το παρελθόν των Ευρωπαίων», (ii) του Max Von Laye που τιμήθηκε με το βραβείο Νόμπελ Φυσικής: «Οφείλω χάριτας στη Θεία Πρόνοια, διότι ευδόκησε να διδαχθώ τα Αρχαία Ελληνικά, που με βοήθησαν να διεισδύσω βαθύτερα στο νόημα των θετικών Επιστημών». Ας το ακούσουν αυτό εκείνοι που θεωρούν τα Αρχαία Ελληνικά ως ένα αχρείαστο και άχρηστο μάθημα, και ως ένα είδος ποσκόλιου για τους πολυλογάδες φιλόλογους, που ταλαιπωρούν τους μαθητές τους με μια νεκρή (;) γλώσσα.
Εδώ που μας κατήντησαν οι πολιτικοί και οι κομματάρχες μας, αλλά και ο εφησυχασμός των πνευματικών μας ανθρώπων και σίγουρα των μοντέρνων φιλολόγων μας, γιατί να αποκλείουμε τα χειρότερα; Και ύστερα από όλα αυτά, ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού, παραμερίζοντας την ουσία της δημόσιας εκπαίδευσης, προβάλλει την κενή εκπαιδευτικού περιεχομένου εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, κορδώνοντας για τις πολύ αυξημένες δαπάνες -σπατάλες τις αποκαλούν άλλοι- που διατίθενται από τον κρατικό προϋπολογισμό για την παιδεία. Μη μιλάτε όμως, γιατί μπορεί να ξυπνήσει το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου